تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی حفاظت تصویری ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته/

تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی حفاظت تصویری ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته/

HLC چیست ؟ / DWDR چیست؟

HLC چیست ؟

HLC یا همان Highlight Compensation تکنولوژی فیلتر نور زیاد است.
حتما تا به حال دیده اید پارکینگ هایی که برای ورود به آن با خودرو توسط دوربین مدار بسته  از پلاک شما عکسبرداری میشود ، از شما خواسته میشود که چراغ های ماشین را خاموش کنید یا این موضوع روی تابلویی در گوشه کنار حتما نصب شده .
دلیل این امر این است که وقتی دوربین مداربسته  اقدام به عکسبرداری میکند و  اگر چراغ اتومبیل روشن باشد نور مازاد تصویر باعث میشود تصویر مخدوش شده و پلاک ماشین ناخوانا باشد و چیزی مشخص نشود. البته معمولا این اتفاق در تاریکی شب بیشتر به چشم میخورد . این دوربین ها از فناوری HLC محرومند .

 

DWDR چیست؟

همانطور که گفته شد در فناوری WDR دو عدد چیپ وجود دارد که یکی از آنها خصوصیات نقاط روشن را ذخیره می کند و دیگری خصوصیات نقاط تاریک تر و تیره را ، از این رو تصاویر و محیط هایی که نور زیاد باعث میشود نقطه ای دیگر تاریک به نظر برسد فناوری WDR باعث میشود که تصویر به حالت طبیعی در بیاید و نقاط تاریک هم روشن و قابل دیدن میشوند ، و حال تفاوت WDR با DWDR در چیست؟
در فناوری DWDR یا همان Digital Wide Dynamic Range این کار یعنی جداسازی نقاط تاریک و روشن و تلفیق آنها با یکدیگر و به دست آوردن محصول که تصویری بدون ایراد است فقط با نرم افزار انجام میشود یعنی این عملیات بدون وجود هیچ قطعه سخت افزاری مثل چیپ انجام می شود ، و تفاوت این دو در این است.

 

 

 

264_0_hlc

hlc

hqdefault

HLC به طور دقیق وظیفه فیلتر نور مازاد در تصویر را دارد که در بعضی از دوربین مدار بسته   نقطه منشا نور مازاد را با رنگ سیاه به شکل یک نقطه میپوشاند تا بقیه تصویر قابل دیدن باشد و در بعضی دیگر به صورت هوشمند نور فیلتر شده و به نسبت نور تصویر نور مازاد کم میشود .
در عکس های زیر میتوانید بیشتر متوجه این موضوع شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد