تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی حفاظت تصویری ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته/

تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی حفاظت تصویری ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته/

فروش دوربین مدار بسته


فروش-دوربین-مداربسته,,فروش دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا
قیمت و فروش دوربین مداربسته و سیستم های حفاظتی نظارتی
نصب و فروش دوربین مداربسته اصلی ترین تخصص و فعالیت شرکت تارتن دژ اریانا است. در صورتی که نیاز به خرید یا نصب دوربین مداربسته دارید میتوانید از ما مشاوره بگیرید.

نحوه انتخاب سیستم مداربسته

پیش از انتخاب سیستم مداربسته باید اقدام به انتخاب برند مناسب برای سیستم کنید. در صورتی که در این رابطه به کمک نیاز داشتید مطلب "راهنمای انتخاب برند دوربین مداربسته" را مطالعه کنید.
هایک ویژن قیمت  hikvision
پس از انتخاب برند مناسب باید نوع سیستم مناسب را در این برند را انتخاب کنید. به طور کلی سیستم های مداربسته به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:
  • دوربین مداربسته آنالوگ تیوی لاینی: نسل قدیم سیستم های مداربسته که به علت سادگی و ارزان قیمت بودن مورد توجه قرار می گرفت اما دارای کیفیت تصویر بسیار محدود است. این سیستم رفته رفته در حال منسوخ شدن است.
  • دوربین مداربسته آنالوگ HD: نسل جدید از سیستم های آنالوگ که در آن بزرگترین عیب سیستم های آنالوگ تیوی لاینی یعنی محدودیت کیفیت تصویر تا حدی برطرف شده. این دوربین های همچنان ساده و نسبتا ارزان هستند و تا چند سال آینده جای دوربین های آنالوگ سنتی را خواهند گرفت.
  • دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP: دوربین های تحت شبکه سیستم های حرفه ای مداربسته هستند که از کیفیت تصویر به مراتب بالاتر و امکانات بالاتری برخوردارند. پیچیدگی و گران تر بودن سیستم های مداربسته تحت شبکه استفاده از آنها را تا حدی محدود کرده است.

فروش دوربین مداربسته

در صورتی که سیستم مداربسته مناسب کاربری خود را انتخاب کرده اید میتوانید از طریق تماس با ما یا مراجعه به صفحه درخواست " لیست قیمت دوربین مداربسته" از قیمت ها و راه حل های مناسب برای کاربری خود مطلع شوید.

نصب دوربین مداربسته

در صورتی که نیاز به نصب دوربین مداربسته با برندهای معتبر و قیمت مناسب دارید میتوانید از ما برای طراحی، مشاوره و نصب سیستم مداربسته در هر سطحی کمک بگیرید. رزومه پروژه های اجرایی ما نشان دهنده کیفیت کار و رضایت مشتریان ماست.
 انتقال تصویر هایک ویژن  شرکت نصب دوربین مداربسته   یو پی اس  قیمت دوربین مداربسته تی وی تی

آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش


ریختن-فیلم-دوربین-مداربسته-روی-فلش,,
در این مطلب نحوه ریختن فیلم دوربین مداربسته و DVR بر روی فلش یا پشتیبان گیری از تصاویر دوربین ها را خواهید آموخت.
تصاویر آموزش مربوط به دستگاه DVR در دوربین مداربسته هایک ویژن است. البته بیشتر دستگاه های DVR منویی تا حدی مشابه دارند و با رعایت همین مسیر می توانید از فیلم های داخل دستگاه بر روی فلش پشتیبان بگیرید.

مراحل ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش

  1. ابتدا فلش درایو خود را از طریق پورت USB جلو یا پشت دستگاه به دستگاه متصل کنید.
  2. وارد منوی playback یا بازپخش شده و تصاویر را در زمان مورد نیاز تماشا کنید. زمان دقیق و دوربین هایی که برای آنها به پشتیبان نیاز دارید را یادداشت کنید.
ریختن-فیلم-دوربین-مداربسته-روی-فلش-1,,آموزش ریختن فیلم دوربین های مداربسته روی فلش یا بک آپ گرفتن
منوی Play back در دستگاه

  1. وارد منوی Backup یا پشتیبان گیری شوید و زمان و تاریخی که میخواهید از تصاویر دوربین ها پشتیبان گیری کنید وارد کنید. سپس دوربین هایی که میخواهید از تصویر آنها پشتیبان گیری شود را انتخاب کنید.
  2. در قسمت بعد لیستی از فیلمهای دوربین ها توسط دستگاه برای شما نمایش داده خواهد شد. فیلم های مورد نظر را در لیست انتخاب کرده و کلید Export یا backup را بفشارید.
ریختن-فیلم-دوربین-مداربسته-روی-فلش-2,,آموزش ریختن فیلم دوربین های مداربسته روی فلش یا بک آپ گرفتن
منوی Export در دستگاه
  1. حال منویی باز خواهد که محل ریختن فیلمهای پشتیبان بر روی فلش را از شما سوال می کند. پوشه ای را انتخاب کنید تا فیلمها بر روی آن ریخته شود.
  2. ریختن فیلمها بر روی فلش ممکن است چند دقیقه ای زمان ببرد.
  3. معمولا نرم افزار Player فیلم ها نیز در کنار آنها قرار داده خواهد شد. از طریق کامیپوتر خواهید توانست به سادگی تصاویر دوربین ها را ببینید.

1.      Surveon NVR2104 رکوردر جدیدی با 240 هارددیسک

2.      نکاتی مهم در مورد سیم کشی دوربین مدار بسته

3.      لزوم استفاده از رک در پروژه های دوربین مداربسته

4.      علت سوختن دوربین مداربسته

5.      نمایندگی رسمی دوربین هایک ویژن در تهران

6.      ضرورت خرید دوربین مداربسته داهوا

7.      بهترین پکیج فوق حرفهای دوربین مداربسته کدام است ؟

8.      علت تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته

9.      پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته و نصب دوربین مداربسته در آسانسور (T)

10.  تست هارد و انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت

11.  دوربین تشخیص تب

12.  موضوعات مهم نظارت تصویری در سال 2021

13.  راهکارهای پارکینگ هوشمند

14.  تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها

15.  لوله فلکسی چیست؟

16.  باکس پلاستیکی برق چیست؟

17.  چگونه دوربین مداربسته مناسب را انتخاب کنیم؟

18.  بررسی کیفیت تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی در نور کم

19.  کدک H.265 انقلاب نوین یا اسطوره پوشالی

20.  طراحی زیرساخت شبکه IP/PoE دوربین مداربسته

21.  تشخیص چهره در دوربین مداربسته

22.  دوربین fisheye یا همان چشم ماهی

23.  h.264 چیست؟

24.  چگونه با پکیجهای دوربین مداربسته امنیت خانه را تضمین کنیم؟

25.  مقابله جمعی با سواستفاده شرکت های تکنولوژیک

تشخیص چهره Face Detection دوربین مداربسته چیست؟


تشخیص-چهره-Face-Detection-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
قابلیت تشخیص چهره یکی از امکانات جالب در دوربین های سری اسمارت است. قابلیتی که برای بسیاری از مصرف کننده ها بسیار جذاب به نظر می رسد. این دسته از دوربین های مداربسته در تشخیص و شناسایی چهره افراد در حال تردد در مجموعه ها و سازمان ها بسیار کاربردی هستند. با استفاده از قابلیت های تشخیص چهره در این دوربین های مداربسته می توان عملکرد سیستم های نظارتی اتاق های کنترل، مدارهای آلارم اتوماتیک، دستورات ارسالی به دوربین های PTZ جهت زوم کردن بر روی سوژه های مورد نظر و … را بهبود بخشید. به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در دوربین های تحت شبکه قابلیت تشخیص چهره تنها در این نوع از دوربین ها وجود دارد. و تاکنون دوربین های آنالوگ نسل جدید با این قابلیت تولید نشده اند.

منظور از تشخیص چهره (Face Detection) در دوربین مداربسته چیست؟

زمانی که صحبت از امکانات پردازش تصویر در دوربین مداربسته به میان می آید در واقع منظور بخشی از توانایی های موجود در قابلیت های پردازش تصویری (Video Content Analytics) یا به اختصار VCA است. تمامی مکانیزم های هوشمند تجزیه و تحلیل تصویری در واقع بخشی از علم پردازش تصویر محسوب می شوند، که از جمله می توان به مکانیزم های ساده ای مانند حرکت در تصویر (Motion Detection)، شناسایی چهره (Face Capture)، تشخیص چهره (Face Detection) و ... اشاره نمود.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

نحوه عملکرد تشخیص چهره در دوربین های مداربسته

این دوربین ها با استفاده از الگوریتم های خاصی که در نرم افزار آنها تعریف شده است(مانند فاصله میان چشم ها، ابروها، بینی، خطوط صورت و …) می توانند چهره افراد را در زوایای مختلف تشخیص دهند. منظور از زوایای مختلف، تشخیص چهره از روبرو یا نیم رخ است که این امر به نرم افزار دوربین مدار بسته بستگی دارد. ولی معمولا تا زاویه 45 درجه رااز روبرو تشخیص می دهند. بعد از عملیات تشخیص نوبت به تحلیل و پردازش تصاویر می رسد که بدین صورت است که دوربین از چهره فرد یا افراد مورد نظر عکس گرفته و در بایگانی دستگاه ضبط یا سرور ذخیره می کند و شما می توانید بدون آنکه نیاز به جستجو در فیلم ذخیره داشته باشید به تمام تصاویر به همراه سایر جزئیات اعم از روز و ساعت ورود افراد دسترسی داشته باشید.

تفاوت تشخیص چهره Face Detection و شناسایی چهره Face Capture در دوربین مداربسته

در هنگام خرید باید به این نکته توجه نمایید که دو نوع از قابلیت تشخیص چهره در دوربین های مداربسته وجود دارد که با هم متفاوت اند. یکی قابلیت Face Detection و دیگری قابلیت Face Capture است. در قابلیت فیس کپچر تنها امکان تشخیص صورت افراد میسر است و امکان تمایز چهره های مختلف در آن وجود ندارد. اما در قابلیت Face Detection یا شناسایی چهره، عملکرد هوشمندانه و پیشرفته تری دارد و امکان تشخیص چهره های مختلف در آن امکان پذیر است. بعنوان مثال زمانی که چهره فردی توسط دوربین شناسایی می گردد در صورت ورود فرد مورد نظر به قسمت های مختلف مجموعه، امکان tracking یا ردیابی آن فرد در هر لحظه وجود دارد و در صورت ورود به مکان های غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.

محاسن دوربین های مدار بسته تشخیص چهره

1. کمک به جمع آوری مدارک و شواهد

اگر در محل کارتان نیازمند سیستم نظارتی هستید که بتواند در جمع آوری شواهد و مدارک در هنگام نیاز به کمکتان بیاید دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص چهره کارایی لازم را در این خصوص دارند. و می توانند مدارک کافی را برای مشاهده تمام اتفاقات رخ داده در اختیارتان بگذارند.

2. جلوگیری از وقوع جرم

در واقع یکی از وظایف اصلی یک سیستم نظارتی جلوگیری از وقوع جرم و جنایت است و این سیستم ها می توانند عملکردی پیشگیرانه در وقوع جرم و بزه داشته باشند. در این راستا با نصب دوربین های مداربسته تشخیص چهره در مکان هایی با امکان بالای وقوع جرم می توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری نمود.

3. ارتقا امکانات نظارتی و کنترل و مدیریت فعالیت ها و رخداد ها

فعالیت و رخداد های زیادی وجود دارند که روزانه در یک ساختمان یا محیط اداری بوقوع می پیوندند. زمانی که سیستم نظارتی خود را به دوربین های تشخیص چهره مجهز می کنید می توانید نظارت بهتری بر فعالیت افراد درون سازمان خود داشته باشید.
  دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

شمارش افراد People Couning دوربین مداربسته


شمارش-افراد-People-Couning-دوربین-مداربسته-چیست؟,,

دستیابی به آمار دقیقی از میزان تردد مشتریان و همچنین کارکنان مراکز اداری، تجاری و ... در ساعات مختلفی از شبانه روز می تواند به نحوه مدیریت و ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان و کنترل فعالیت های پرسنل کمک شایانی کند. همچنین وقوع حوادث طبیعی یا غیر مترقبه مانند زلزله، آتش سوزی، جرم و جنایت و … نیز بر لزوم نصب سیستم های دارای قابلیت پردازش تصویر به منظور نظارت بر رفت و آمد در مراکز تجاری بزرگ می افزاید.
از این رو تولیدکنندگان سیستم های نظارتی و  دوربین مدار بسته  با تولید نرم افزارهایی با قابلیت تجزیه و تحلیل تصاویر مانند شمارش افراد، تشخیص چهره، شناسایی پلاک خودرو و … در صدد رفع نیاز های کاربران برآمده اند.
Video Content Analytics و یا به اختصار VCA به معنی تجزیه و تحلیل کامپیوتری تصاویر ویدئویی در زمان واقعی، در دوربین های مدار بسته است. این عمل توسط نرم افزار های مخصوص موجود در دوربین مداربسته برای تشخیص سریع و شمارش افراد انجام می شود. در هنگام تنظیم سیستم مداربسته، می توان نتایج این تجزیه و تحلیل را در یک کامپیوتر مرکزی که مشاهده نمود.

الگوریتم شمارش افراد در دوربین مداربسته

در ابتدا دوربین شروع به بررسی پیکسل به پیکسل تصویر بین دو فریم متوالی می کند. برای اینکه دوربین بتواند حضور فرد را تشخیص داده و ردیابی کند ابتدا باید بتواند حرکت را در تصویر تشخیص دهد(Motion Detection). الگوریتم های خاصی در داخل نرم افزار شمارشگر تعریف می شوند که داده های آن می تواند بر اساس ویژگی های ظاهری یک انسان باشد. برای مثال داشتن دو دست، دو پا و یا اندازه عرض شانه ها که هر کدام به صورت جداگانه برای نرم افزار تعیین گردیده تا دوربین بتواند افراد را از سایر سوژ ها و اشیا تشخیص داده و عمل شمارش را به درستی انجام دهد.

نحوه عملکرد شمارشگر افراد

  1. ورودی ها و مناطق وسیع را می توان با اتصال چندین دوربین سقفی پوشش داد.
  2. ابتدا دوربین مدار بسته حرکات افراد را دنبال می کند.
  3. سپس دوربین به نرم افزار شمارنده متصل شده و با دقت بسیاری بالایی تعداد افرادی را که از منطقه مورد نظر عبور می کنند تشخیص داده و ثبت میکند.
  4. سپس اطلاعات بدست آمده به کامپیوتر مرکزی از طریق کابل، شبکه داخلی، اینترنت و ... منتقل می شوند.
  5. افراد با عبور از منطقه مورد نظر با توجه به جهت حرکتشان شمارش می شوند که می تواند از بالا، پایین، چپ یا راست باشد و بستگی به تنظیماتی که خودتان انجام داده اید دارد.
  6. در صورت لزوم می توانید برای بهینه سازی عملکرد دوربین و افزایش دقت شمارش، تنظیمات دستگاه را برای ورودی های مختلف تغییر دهید. برای مثال در ورودی هایی که نور کم است و سایه ها مانع از شمارش دقیق می شوند و یا تراکم جمعیت در محل زیاد است می توانید دقت و حساسیت نرم افزار را افزایش دهید.

 

برخی از مزایای این سیستم:

  • با استفاده از دوربین هایی با امکان شمارش لحظه ای افراد تردد کننده، امکان مقایسه آماری تعداد مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه در طول هفته و یا در مناسبت های خاص امکان پذیر است که این امر می تواند بر تحقیقات و روش های بازاریابی یک کسب و کار تاثیر گذار و کمک کننده باشد.
  • با استفاده از این تکنولوژی می توان ساعت های پیک حضور مشتریان در فروشگاه را تشخیص داد که این امر مدیریت یک مرکز تجاری را به مراتب آسانتر می سازد.
  • امکان بهینه سازی نحوه توزیع نیرو های انسانی را میسر ساخته و امکان نظارت بر آن را فرآهم می کند.


همانطور که می دانید هر فناوری دارای میزانی از درصد خطا است. نرم افزارهای شمارش گر افراد یا People Counting در دوربین های مدار بسته ای که تاکنون به بازار آمده اند دارای دقت و حساسیت نزدیک به 98 درصد می باشند. دوربین های مداربسته زیادی با برند های مختلف دارای این قابلیت هستند اما می توان گفت برند های هایک ویژن، داهوا ، بوش و اکسیس از جمله بهترین برندهای تولید کننده دوربین های نفر شمار هستند.

پکیج دوربین مداربسته     شرکت نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

تبلیغات دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی Axis که در واقع 4 مگاپیکسلی نیستند!

شرکت Axis دست به تبلیغ و بازاریابی در مورد دوربین مداربسته ای زده است که بر خلاف ادعاهای این شرکت، اصلا 4 مگاپیکسلی نیست. در مقابل، دو شرکت Hikvision و Dahua نزدیک به یکسال است که دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی روانه بازار کرده اند که 4 مگاپیکسل واقعی هستند.

4 مگاپیکسل بودن یا نبودن

دوربین مداربسته تحت شبکه M3046-V شرکت Axis که در اینجا بدان اشاره شده است دارای مشخصات زیر است:

دوربین مداربسته تحت شبکه با سنسور 1/3 اینچی CMOS و رزولوشن ادعایی 4 مگاپیکسل با سایز تصویر 1520*2688 ، قابلیت تشخیص حرکت، دارای استاندارد IP42.

این دوربین دوربین مداربسته تحت شبکه با رزولوشنی کمتر( بیش از10%) از آنچه در مشخصاتش قید شده است تصویر ارائه می دهد. درواقع رزولوشن ارائه شده 3.69 مگاپیکسل معادل تصویری با ابعاد 1440*2560 می باشد.

hikvision

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   دوربین مداربسته تی وی تی    هایک ویژن

دو شرکت Hikvision و Dahua پیش از این برای محصولات دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی با ابعاد تصویر 1520*2668 بازاریابی و تبلیغات کرده بودند و در محصول ارائه شده نیز این مشخصات صدق می نمود

آیا هفته دیگر درست می شود؟!
شرکت Axis علاوه بر تایید اینکه مدل 3046 درحال حاضر رزولوشن کامل 4 مگاپیکسل را ارائه نمی دهد اعلام داشت نرم افزار بروزرسانی جدید(Firmware) درحال ارائه می باشد. به گفته شرکت Axis : "امیدواریم تا هفته دیگر در دسترس همگان قرار گیرد."
بدون اطلاع رسانی

در هیچ جایی، نه در صفحات سایت Axis و نه حتی در اسناد و کتابچه دوربین این ارقام تصحیح نشده است. همچنین اصلا به این نکته اشاره نشده است که شرکت Axis نتوانسته به قولش مبنی بر ارائه دوربین مداربسته تبلیغ شده 4 مگاپیکسلی جامه عمل بپوشاند و آن را به بازار ارائه دهد.

بلوف درباره کیفیت Axis

Axis درباره کیفیت محصولاتش بلوف می زند. این موضوع وقتی بیشتر به چشم می آید که اداعا می کند اگر چه شما پول بیشتری نسبت به رقبا برای محصولات Axis خرج می کنید، اما محصولی بسیار با کیفیت تر خریده اید! و کاملا واضح است که منظور Axis از رقبا، اشاره غیر مستقیم به دو شرکت Hikvision و Dahua می باشد.

اما کیفیت محصولی که عملکردش با آنچه بر روی کاغذ بیان شده متفاوت باشد، قطعا تحلیل می رود!

البته وضع وقتی بدتر می شود که بدانید این محصول 4 مگاپیکسلی با قیمتی بیش از 2 برابر محصولات همرده اش در شرکت های Hikvision و Dahua در حال فروش است. ضمن اینکه دوربین مداربسته تحت شبکه M3046 قابلیت دید در شب(IR) را ندارد و کارایی این دوربین در نورکم افتضاح است. در تصویر زیر نمونه مقایسه بوضوح نشان دهنده این تفاوت است:
مقایسه تصویر دوربین مداربسته

نداشن قابلیت دید در شب (IR) یکی دیگر از موضوعات مورد بحث درمورد کیفیت و ارزشمندی دوربین مداربسته است. موضوعی که همواره در گذشته شرکت Axis بر روی آن تاکید می نمود ولی در این دوربین مداربسته تحت شبکه با این تفاوت قیمت خبری از این ویژگی نیست.

      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته