تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی حفاظت تصویری ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته/

تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی حفاظت تصویری ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته/

سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی


سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری است که می تواند سیستم های سنتی نظارت تصویری را به شدت بهینه کند. همه می‌دانیم که استفاده از یک سیستم امنیتی در خانه می‌تواند باعث محافظت بیشتر از خود و خانواده‌مان شود. بدون همچین سیستمی همه‌ی ما در خطر خواهیم بود، سارقان می‌توانند بدون شناسایی وارد خانه شوند، به عزیزانمان آسیب برسانند و سرمایه‌ی ما را به سرقت ببرند. همچنین بدون یک سیستم از دوربین های مدار بسته در محل کار نیز در معرض همه نوع آسیب و از دست دادن سرمایه‌ی خود خواهیم بود.

به طور خلاصه باید گفت که اطمینان از داشتن یک سیستم امنیتی با دوربین های مدار بسته هم برای منزل مسکونی و هم برای محل کسب و کار، یک اقدام ضروری است. با این وجود، می‌توان این سیستم را به طوری ارتقا داد که ابزاری بهینه‌تر شده و از شما به طور مناسب‌تری محافظت کند. حتی می‌تواند یک مجرم احتمالی رو بدون این که نیازی به ترس باشد، از قبل شناسایی کند. در دنیای امروز که تکنولوژی به طور پیوسته در حال تغییر و پیشرفت است، می‌توان سیستم نظارت ویدئویی را به گونه‌ای ارتقا بخشید تا بتوند به سیستمی تحت نظارت تبدیل شود. نظارت ویدئویی توسط همچین سیستمی از راه دور یک راه بسیار ایده‌آل جهت محافظت از خود، اموال و عزیزان ما در هرجایی –از خانه تا محل کار- می‌باشد.

سیستم نظارت ویدئویی از راه دور چیست؟

مدت‌هاست که سیستم امنیتی با استفاده از دوربین های مدار بسته یکی از بهترین راه‌های محافظت از امنیت خانه، دفتر و مردم بوده است. رفته رفته مشتریان متوجه شدند که در اکثر مواقع دوربین مدار بسته صرفا تصویر سارقان را نشان می‌دهد و معمولا آن‌ها با پوشاندن چهره‌ی خود یا دوربین، به سرقت ادامه داده و دوربین را نادیده می‌گرفتند.

سیستم دوربین مدار بسته با کنترل از راه دور سیستمی است که می‌تواند وارد حلقه‌ی کنونی سیستم مدار بسته‌ی شما شده و یا از قبل روی سیستم جدید نصب شود. در این تکنولوژی تصاویر زنده به اتاقی مخصوص کنترل با افرادی متخصص و به طور شبانه‌روزی آماده فرستاده می‌شود. در این اتاق کنترل، کارکنان قادرند به هرگونه تماس با نگرانی یا حرکات پیش‌بینی نشده بر روی خط پاسخ دهند.

سیستم نظارت با دوربین مداربسته چگونه کار می‌کند؟

نظارت ویدئویی از راه دور از طریق متصل شدن به یک پوشش زنده از تصاویر دوربین مدار بسته‌ی شما، چه سیستمی قدیمی چه سیستمی جدید، کار می‌کند. سیگنال‌ها و تصاویر از این راه به یک تیم متشکل از کارکنان مخصوصا امنیتی منتقل می‌شوند. این کارکنان به صورت 24 ساعته در تمامی 7 روز هفته آماده‌ی خدمت‌رسانی هستند تا اگر مشکلی به وجود آید، خیال مشتری از حضور یک تیم با تجربه و نظارت آنان راحت باشد. تیم متخصص به گونه‌ای آموزش دیده‌اند که امکان ورود افراد متفرقه به خانه‌ی شما را وقتی که سیستم هشدار می‌دهد، به حداقل برسانند. آن‌ها همچنین به مراجع امنیتی نیز تماس برقرار کرده تا سارق احتمال زمان کمتری برای فرار کردن داشته باشد. این در مواقعی که شخص سارق از قبل به ملک شما وارد شده و قصد دزدی داشته باشد، مهم‌تر است؛ چرا که وقت کمتری برای فرار در اختیار خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن     دوربین مداربسته   نصب دوربین مدار بسته    تی وی تی

یکی از بزرگترین سوالاتی که در مورد نظارت بر دوربین های مدار بسته از راه دور مطرح می‌شود، در مورد تماشای دائمی تصاویر توسط تیم بازرسی است. خوشبختانه اکثر سیستم های امنیتی مدار بسته از راه دور این قابلیت را دارند که با استفاده از سیستم تشخیص حرکت، مواقع حساس در ضبط تصاویر را تشخیص داده و مراجع مربوطه را با خبر سازند. تشخیص حرکت این قابلیت را ایجاد می‌کند که در صورت مشاهده‌ی حرکتی پیش‌بینی نشده (به طور مثال ورود یک انسان در هنگام تعطیلی یا شب) در محدوده‌ی مشخص شده از ملک، افراد ذی‌ربط در اتاق مانیتورینگ را با خبر سازد. این تجهیزات تشخیص حرکت تجهیزاتی نوین بوده که بسته به مدل خریداری شده توسط مشتری، می‌توانند تا چند زاویه از محل را فیلمبرداری کنند.

تنها و تنها زمانی که این حسگرهای حرکتی، یک حرکت ناخواسته را مشاهده کنند و به مسئولین امنیتی خبر دهند، این افراد خود را درگیر می‌کنند. به عبارت دیگر، تا وقتی حرکتی ناخواسته در دوربین‌های شما دیده نشود، کسی این تصاویر را نگاه نخواهد کرد. پس از این که یکی از سیستم‌ها تحریک شد، یکی از متخصصین سریعا وارد عمل می‌شود. این به این معنی است که این متخصصین عوامل بسیاری را قبل از درگیر شدن سنجیده و از دخالت درست خود مطمئن خواهند شد.

علاوه بر سیستم تشخیص حرکت در دوربین های مدار بسته، امروزه می‌توان از یک سیستم خطاب کردن عمومی (Public Address) نیز استفاده کرد. در این نوع سیستم یکی از عوامل امنیتی می‌تواند با فرستادن هشدارهایی از طریق آن، شخص متخطی را ترسانده و از ارتکاب جرم پشیمون کند. به این طریق می‌توان با استفاده از همچین سیستمی از وقوع یک سرقت جلوگیری کرد. شخص متجاوز همچنین از طریق این سیستم هشدار داده خواهد شد که مراجع امنیتی خبر شده و در راه خود جهت دستگیری او هستند.

سیستم نظارت از راه دور در مقابل سیستم مرسوم دوربین های مدار بسته

داشتن یک سیستم امنیتی ویدئویی با قابلیت کنترل و نظارت از راه دور به این معناست که شما قادر خواهید بود که به شیوه‌ی مناسب‌تری از خود، دارایی‌ها و کسب و کار خود و همچنین عزیزانتان محافظت کنید. چه در منزل و یا در محل کار خود حضور داشته باشید، اطلاع از این که مرجعی دیگر در حال تامین امنیت شماست و از شما محافظت می‌کند، عاملیست که می‌تواند دلگرم‌کننده باشد.

بزرگترین مشکل استفاده از یک سیستم امنیتی که تنها شامل دوربین مدار بسته‌ی مرسوم است، حالت منفعلانه‌ی این سیستم است. به این معنی که دوربین مدار بسته در حالت عادی به جای جلوگیری یا توقف یک جرم، صرفا به ضبط آن می‌پردازد. اگرچه این ادعا مطرح شده که صرف داشتن دوربین مدار بسته در ورودی ملک باعث ترساندن مجرمان و پشیمانی آن‌ها از ارتکاب جرم می‌شود، به هر حال مدرکی در این زمینه وجود نداشته و هرکسی می‌تواند با پوشاندن چهره‌ی خود به سرقت بپردازد. به همین جهت است که یک سیستم امنیتی از راه دور می‌تواند مشکل را حل کرده و خاطری آسوده را در همه‌ی زمان‌ها برای شما فراهم کند.

بیشتر بخوانید:  دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد