تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی حفاظت تصویری ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته/

تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

مقالات تخصصی در زمینه تکنولوژی حفاظت تصویری ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته/

بهبود رتبه سایت در گوگل

جایگاه یک سایت در موتور جستجوی گوگل امروزه معادل واژه سئو استفاده می شود. امروزه بجای سرچ کردن و یا جستجو کردن از واژه گوگل کردن استفاده می شود. این موارد نشانه اهمیت موتور جستجوی گوگل در میان مخاطبان است. این اهمیت بالا برای سایت ها نیز مطرح است. هنگامی که درصد بالای مخاطبان اینترنت در گوگل بدنبال آنها جستجو می کنند، داشتن رتبه بالا در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. نتیجه جستجوی گوگل و رتبه سایت در صفحه جستجوی گوگل که به اختصار به ان SERP می گویند تابع الگوریتم پیچیده ای است که گوگل هرگز جزئیات کار آن را ارائه نداده است. کارشناسان سئو معتقد هستند که رتبه سایت ها در گوگل توسط مجموعه ای از الگوریتم ها ایجاد می شود. با توجه با اینکه طرز کار الگوریتم گوگل مشخص نیست ولی می توان اصول کلی آن را با رتبه ای که به سایت های مختلف می دهد مشخص کرد. در این مقاله ما به راهنمای سئو سایت که توسط سایت رسمی گوگل در گوگل آکادمی منتشر شده خواهیم پرداخت.

 

بهبود جایگاه در گوگل

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

چگونه جایگاه خود در گوگل را بهبود ببخشیم؟

قبل از شروع بحث در باره نحوه بهبود رتبه در گوگل این نکته را به خاطر داشته باشید که سیاست های گوگل براساسی دادن رتبه بهتر به سایت هایی است که مخاطب واقعی ، بیشتری دارند. بنابراین هنگام مطالعه و کاربرد تکنیک های این مقاله در سئو سایت خود، مطمئن شوید یکبار محتوای سایت را برای مخاطب عادی و واقعی سایت ویرایش کرده اید تا مخاطب عادی نیز نهایت استفاده را از سایت ببرد.

1- عنوان سایت (عنوان صفحه)

عنوان صفحات را بصورت منحصر بفرد انتخاب کنید. عنوان صفحه قسمتی است که به موتور جستجو، موضوع صفحه را اعلام میکند. عنوان صفحه در HTML توسط تگ Title تولید می شود. برخی مرورگرها عنوان صفحه را روی تب های خود به نمایش می گذارند. عنوان صفحه در صفحه نتایج گوگل به نمایش در خواهد آمد. در گوگل عنوان صفحه بصورت لینک به سایت شما ارجاع داده می شود. عنوان صفحه می تواند شامل نام ، تلفن و یا حتی یک پیام تبلیغاتی باشد. عنوان سایت باید کوتاه و توصیفی باشد.

نکات انتخاب عنوان صفحه :

عنوان صفحه را توصیفی انتخاب کنید و سعی کنید که عنوان صفحه محتوای صفحه را بشکلی ساده توصیف کند.

چه عنوان هایی را نباید بکار برد:

  • عنوانی که هیچ ارتباطی با محتوا ندارد.
  • استفاده از نام های عمومی مانند صفحه ، بی نام و غیره
  • استفاده از یک نام برای چند صفحه
  • عناوینی که بی دلیل طولانی هستند

2- توضیحات صفحه یا متای توضیحات

دومین عامل مهم در رتبه سایت و صفحات، در گوگل، توضیحات متای صفحات است. توضیحات صفحات در متا تگ description بکار می روند. می توان برای هر صفحه ای توضیح صفحه ایجاد کرد. توضیحات صفحه ماهیت محتوای صفحه را به گوگل اعلام می کند. توضیحات صفحه متن خلاصه ای سایت که برای توضیح صفحه تولید می شود.

دلایل استفاده از توضیحات متا

گوگل در صفحه نتایج جستجو در زیر عنوان سایت یک متن بعنوان توضیح قرار می دهد. این متن ممکن است، متن توضیحات صفحه باشد. بنابراین هنگام انتخاب توضیحات صفحه، متنی انتخاب کنید که کاربر را ترغیب به کلیک روی لینک سایت شما کند. اگر کاربر در گوگل واژه ای را جستجو کند که در توضیحات صفحه شما به کار رفته باشد، آن واژه در صفحه نمایش نتایج جسجو برجسته خواهد شد. متن توضیحات را طوری بنویسید که هم گوگل و هم کاربران از آن متوجه ارتباطش با محتوای سایت شوند.

چه نوع توضیحاتی را نباید بکار برد؟

  • توضیحات صفحه بصورت نامرتبط به سایت
  • نوشتن خلاصه های کلی مانند : این صفحه در باره بسکتبال است.
  • استفاده از کلمات کلیدی بجای توضیحات
  • کپی کردن متن کل صفحه در بخش توضیحات
  • توضیحاتی یکسان برای چندین صفحه و یا تمام صفحات سایت

این دو قسمت اول در محتوای سایت به نمایش گذاشته نمی شوند.

3- ساختار Url خود را بهتر کنید

  • یک آدرس ساده و مفهومی به انتقال ساده کاربر به سایت کمک خواهد کرد.

نکته :هنگامی که از تلفیق زبانهای راست به چپ مثل فارسی با زبان های چپ به راست مثل انگلیسی در آدرس سایت استفاده کنید. تایپ آن برای کاربر مشکل خواهد بود. مهم نیست که ساختار آدرس صفحه را چقدر پیچیده می کنید. گوگل براحتی هر آدرسی را جستجو میکند. اهمیت بهینه بودن ساختار آدرس سایت برای کاربران و شبکه های اجتماعی است.انتخاب واژه برای آدرس باید بصورتی باشد که با محتوای آن صفحه و یا سایت همخوانی داشته باشد. تا کاربران راحتتر با آن ارتباط برقرار کنند.اگر کاربری آدرس صفحه شما را به ذهن بسپارد احتمال اینکه به آن لینک دهد بیشتر میشود.

  • در ساختار آدرس از موارد زیر استفاده نکنید:
  • قراردادن آدرس های پیشفرض نرم افزار های مدیریت محتوا
  • قرار دادن آدرس های طولانی یا پیچیده
  • قرار دادن کلمات کلیدی بسیار در آدرس سایت
  • ایجاد زیر شاخه بدون هدف در سایت
  • وجود چند آدرس برای صفحه ای واحد
  • استفاده از حروف بزرگ در آدرس سایت
  • امکان حرکت در میان صفحات سایت

نرم افزار های مدیریت محتوا شما امکان قرار دادن لینک زیرشاخه و شاخه بالاتر را میدهند.از این امکان استفاده کند. هرچه صفحات سایت ارتباطات، بیشتری داشته باشند ماندگاری کاربر در سایت بیشتر است.

4- ایجاد یک صفحه 404

اگر کاربر آدرس را اشتباه تایپ کند و یا صفحه مد نظر حذف شده باشد. سایت شما باید کاربر را به صفحه 404 هدایت کند. تا کاربر از این صفحه برای جستجوی عبارت دلخواه خود و یا رفتن به صفحه اصلی سایت استفاده کند.

5- ایجاد نقشه سایت

در مقاله های سئو پیشنهاد شده است که دو نقشه یکی با گرافیک زیبا برای کاربران و یکی با کد برای مرورگر ایجاد کنید. نقشه سایت به خوانده شدن صفحات توسط گوگل و شناسایی صفحات توسط آن کمک می کند. از اصلی ترین دلایل عدم یافتن صفحات توسط گوگل، نبودن آن صفحه در نقشه سایت است. در گوگل وب مستر راهنمایی برای ایجاد نقشه و افزودن آن به سایت وجود دارد.

6- به روز کردن مداوم و منظم سایت

یک سایت معمولی، باید هفته ای یکبار بروز شود. یک سایت که کمتر از این زمان بروز می شود، از نظر گوگل فاقد ارزش لازم برای داشتن رتبه بالا خواهد بود. لینک های بهتری ایجاد کنید. هنگام ایجاد لینک سعی کنید، عبارتی که به صفحه ای لینک می شود با آن صفحه ارتباط موضوعی داشته باشد. از لینک کردن عبارت: اینجا را کلیک کنید و URL و مانند آن بپرهیزید. تصاویر سایت خود را بهینه کنید. برای اینکه گوگل بتواند محتوای عکس را تشخیص دهد. از صفات استفاده کنید. صفت ALT و صفت Title می تواند برای بهینه سازی عکس های سایت مفید باشد. سعی کنید هیچ عکس در سایت بدون صفت ALT نداشته باشید.

7- استفاده ازعناوین مناسب

هنگام استفاده از تگ های H1-6 از عنوان های مهم تا کم اهمیت از بالای سایت به پایین حرکت کنید. اگر میخواهید دو عنوان زیر هم درج شود از hgroup استفاده کنید. عناوین سایت باید با محتوا ارتباط داشته باشند. از بکارگیری بی مورد عنوان خود داری کنید.

8- استفاده از robots.txt

robots.txt مانع دسترسی گوگل به صفحات می شوند، کاربرد آنها در افزایش امنیت سایت است. در وبمستر می توانید یک فایل robots.txt ایجاد کنید.

9- سایت خود را به لینکدانی سایت های دیگر تبدیل نکنید

اگر به هر دلیلی می خواهید اینکار را انجام دهید لینک ها را با صفت nofollow در سایت درج کنید. صفت nofollow موجب می شود گوگل سایت شما را به سایت مقصد مرتبط نکند، این امر مانع از جریمه سایت شما در گوگل می شود.

10- ایجاد نسخه موبایل یا ریسپانسیو سایت

برای سایت امکان ریسپانسیو و یا نسخه موبایل (AMP) را در نظر بگیرید. اگر می خواهید از نسخه موبایل استفاده کنید. باد افکت های سنگین سایت را بطور کلی حذف کنید. ولی در نسخه ریسپانسیو افکت ها می توانند باقی بمانند.

11- تبلیغات برای سایت

یک سایت معتبر باید توسط کاربران در شبکه های مجازی تبلیغ شود. میزان حضور سایت شما در شبکه های مجازی بسیار بر رتبه سایت شما و همچنین افزایش مخاطب سایت موثر است.

12- استفاده از ابزار های وب مستر

سایت خود را بصورت رایگان به وب مستر گوگل متصل کنید و از اطلاعات موجود برای بهتر کردن سایت خود بهره ببرید.

14- آنالیز فعالیت ها و بازنگری در سیاست ها

با کمک ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، مشکلات کمپین های تبلیغاتی و یا استراتژی کلمات کلیدی را یافته و اصلاح کنید. از صفت Style درون تگ تنها در صورتی که همان تگ در سراسر سایت با آن افکت دیده شود استفاده کنید. از تگ Style درون صفحه تنها، در صورتی که یک صفحه از کل سایت با یک افکت خاص وجود داشته باشد استفاده کنید.

15- محتوا و خدمات با ارزش ارائه دهید

گاهی این نکته گه گوگل برای متن ها کپی جریمه در نظر می گیرد موجب می شود که کاربران با یک ویرایش جزئی یک متن را کپی کنند. این کار می تواند باعث شود که کاربران برای همیشه از سایت شما مهاجرت کنند.

چگونه رتبه سایت خود در گوگل را ماندگار کنیم؟

گوگل در کنفرانس سالانه 2015 اعلام کرد که سیاست گوگل، سیال بودن نتایج جستجوی سایت ها است. یعنی یک سایت ممکن است در یکIP یک رتبه در گوگل داشته باشد و در IP دیگر رتبه دیگری داشته باشد.

تنها راهی که می توان با اطمینان گفت میتوان رتبه سایت در گوگل را ماندگار کرد این است که بیش از رقبا برای تولید محتوا و تبلیغات تلاش کنید.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

چگونه در جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشیم?


صفحه نتایج جستجوی گوگل یکی از مهمترین عرصه های بازاریابی اینترنتی است. امروزه سایت ها تمام تلاش خود را برای کسب بهترین جایگاه در گوگل انجام میدهند. در مقالات متعددی خوانده ایم که 80 درصد کاربران جذب سه رتبه اول گوگل میشوند. این موضوع که رتبه بالای گوگل میتواند به عنوان یک عامل مهم برای افزایش ورودی کاربران باشد بر کسی پوشیده نیست.

در مقاله بهبودجایگاه در گوگل به صورت اصولی و ماندگار گفتیم که برای بهبود رتبه یک سایت در گوگل باید اصولی را رعایت کنیم این اصول عبارت بودند از :

انتخاب آدرس سایت بهینه شده ،عنوان سایت، توضیحات سایت، بروز کردن سایت بصورت مداوم، ایجاد نقشه سایت،استفاده از عناوین مناسب،استفاده از روبوتکست، رعایت اصول لینک خارجی ، ایجاد نسخه موبایل، تبلیغات برای سایت، آنالیزفعالیت های سایت.

در این مقاله به موارد ذکر شده در مقاله بهبود جایگاه در گوگل به صورت اصولی و ماندگار اشارات زیادی خواهیم داشت . لذا در صورتی که آن مقاله را نخوانده اید، قبل از خواندن این مقاله آن را خوانده و سپس به این مقاله بازگردید.

 

رتبه اول گوگل باشیم

 

توازن میان راهکارهای سئو

اولین نکته برای رسیدن به رتبه اول گوگل حفظ توازن میان راهکار ههای سئو است. این نکته به این معنا است که شما باید همه راهکارهای سئو را بصورت هم زمان گسترش دهید. در میان سئو کاران درباره نحوه انجام هر یک از راهکارهای سئو اختلاف نظر وجود دارد. ولی نکته اصلی این است که هر ساختاری را که میخواهید پی گیری کنید، حتما آن را بصورت متوازن و منظم پی گیری کنید. خود این مسئله مورد اختلاف در میان سئو کاران است. برخی معتقدند، بهترین نتایج سئو در صورت انجام فعالیت های سئو بصورت نامنظم و غیر قابل پیشبینی میسر است. این سخن با توجه به محدودیت زمان و تعدد موارد سئو در عمل دچار اختلال خواهد شد. دلیلی برای عدم نظم دهی به موارد سئو وجود ندارد. عدم رعایت نظم در راه کارهای سئو تنها درصورت انجام سئو کلاه سیاه قابل توجیه است. ما در این مقاله تنها به سئو کلاه سفید و سئو مجاز تکیه کرده و درباره سئو کلاه سیاه و غیر مجاز صحبتی به میان نخواهیم آورد. پشنهاد ما این است که شما نیز تنها از روش های کلاه سفید و مجاز اقدام به سئو سایت خود و مشتریان خود کنید. زیرا سئو کلاه سیاه امنیت و دوام نداشته و میتواند ضررهایی جبران ناپذیر مالی برای شما در پی داشته باشد.

در پاسخ به سوال کدام موارد سئو را بیشتر و کدام را کمتر انجام دهیم، این نکته را یادآورمیشویم که سئو امروزه تکیه ای 90 درصدی بر روی کاربران واقعی سایت دارد. اگر محتوای برای سایت ایجاد می کنید، آن را بصورتی تهیه کنید که برای کاربران جذاب باشد. اگر بکلینک میگذارید، متن لنگرشده را با دقت انتخاب کنید و صفحه فرود مخاطبان لینک، در سایت را با گرافیک و محتوای مناسب طرحی کنید. این موضوع که کدام یک از این موارد را بیشتر و کدام را کمتر انجام دهیم. آنچنان مورد اختلاف است که نمی توان پاسخی قاطع به آن داد. تنها میتوان با قاطعیت گفت تمام موارد سئو را بصورتی پیش ببرید، که یک هماهنگی در رشد و توسعه هر کدام از روش های سئو وجود داشته باشد.

بک لینک و تاثیر مثبت بر رشد سئو

بعد از بیان اینکه بک لینک ها دیگر در نتایج گوگل تاثیر ندارند و اقدام گوگل برای بروز رسانی الگوریتم کنترل بکلینک های سایت و دادن رتبه های بهتر به سایت های با بکلینک بالاتر، موجب شد که برخی کاربران و حتی متخصصان سئو راه را اشتباه رفته و تنها به تولید بکلینک و خریدن بکلینک روی آورند. افزایش رتبه سایت در گوگل با این روش موجب شده تا بسیاری تصور کنند که راه کار نهایی سئو را کشف کرده اند. ولی حقیقت این است که گوگل در اقدامی عجیب سایت هایی را که اینگونه عمل می کنند، را صرفا تا زمانی که نرخ افزایش بکلینک خود را حفظ کنند، بالا نگه داشته و با کاهش نرخ بکلینک به آنها رتبه ای بر اساس رتبه واقعی سایت با بررسی کلیه عوامل سئو میدهد. در یک کلمه تکیه به بکلینک ها بعنوان تنها راه رسیدن به رتبه نخست در نتایج جستجو مانند این است که راه صد ساله را یک شبه برویم. این راه در نهایت ما را به نقطه شروع باز خواهد گرداند. زیرا امکان حفظ نرخ رشد بکلینک برای ثروتمند ترین شرکت های جهان هم امری غیر ممکن است. زیرا شما در ابتدا با نرخ بالایی بکلینک های خود را افزایش میدهید، مثلا بک لینک های خود را هر روز چهار برابر می کنید، ولی در زمانی که به تعداد زیاد بکلینک رسیدید دیگر امکان چهاربرابر کردن بکلینک برای شما وجود ندارد.

دقیقا کسی نمیداند چرا گوگل چنین اقدامی در مورد بکلینک ها انجام میدهد، آیا این روش برای شناسایی سایتهایی است که احتمال تبدیل شدن به مشتریان تبلیغات کلیکی گوگل را دارند؟ واقعا هیچ کارشناسی تا کنون پاسخی قطعی به این سوال نداده است.

 

آنالیز سایت با ابزارهای گوگل

 

آنالیز سایت برای رسیدن به رتبه اول گوگل

برای رسیدن به رتبه اول در گوگل باید بصورت مرتب سایت خود را آنالیز کرده و نتایج را تحلیل کنید. گوگل وب مستر ، گوگل آنالیتیکس و سایت الکسا از جمله مهمترین سایت هایی هستند که با کمک آنها میتوایند میزان پیشرفت و افت سایت خود را بررسی و رصد کنید.

بسیاری از سئو کاران از پذرفتن تاثیر رتبه الکسا بر رتبه گوگل سر باز می زنند. دلیل این امر این است که سایت های بسیاری وجود دارد که رتبه الکسای آنها پایین تر از سایت های رقیبی است که در رتبه های بالاتر گوگل، قرار دارند.

دلیلی که ما برای اهمیت رتبه الکسا مطرح می کنیم، بسیار ساده است. هدف نهایی شما کاربران واقعی سایت است، اگر شما رتبه اول گوگل باشید ولی نتوانید کاربری را جذب سایت خود کنید، شما شکست خورده اید. امکان وقوع این مطلب برای بسیاری از کسب و کارها بسیار محتمل است.

هماهنگی میان جذب مخاطب واقعی به سایت خود و بازاریابی محصولات خود در اینترنت و همزمان تلاش برای بالابردن رتبه سایت در گوگل میتواند موفقیتی تضمین شده برای شما همراه داشته باشد. فراموش نکنید که انجام کلیه راههای بازاریابی در اینترنت شاید شما را در رسیدن به رتبه اول گوگل کمی از رقبایی که تنها بر روی رتبه سایت خود در گوگل تمرکز دارند عقب بیاندازد ولی شما با تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی عملا بازار گسترده تری از رقبای خود خواهید داشت و کالای بیشتری خواهید فروخت.

کنترل صفحات فرود و تاثیر آن بر سئو

یکی از مهمترین مواردی که برای بهبود سئو باید در نظر داشته باشید، بهینه کردن صفحاتی است که کاربران از طریق لینک های تبلیغاتی به آن صفحه مراجعه می کنند. صفحه عرضه یک کالا و یا توضیحات فنی کالا باید با گرافیک و محتوای مناسب تهیه شود. کاربر باید در همان لحظه ورود جذب گرافیک سایت شود. فونت نوشته ها باید خوانایی لازم را داشته باشند و کاربر برای خواندن متن ناچار به بزرگ کردن صفحه و زوم نباشد.

صفحات فرود مناسب میتواند میزان فروش شما را براحتی افزایش دهد. میتوانید با کمک CTA در صفحات فرود، تاثیر گرافیک و محتوای مناسب خود بر فروش را افزایش دهید. 

برنامه ریزی برای رسیدن به رتبه دلخواه خود

برای رسیدن به هر هدف بزرگی باید آن را به گامهای کوچکتر تقسیم کرد. برای رسیدن به هدف رتبه اول در گوگل هم باید همینگونه عمل کرد. برای خود اهدافی را تشکیل دهید .

مثال: یک سایت تازه تاسیس برای رسیدن به رتبه اول در گوگل با شما قرار داد بسته است. رتبه الکسای سایت در لحظه تحویل به شما 21 میلیون است. و تعداد کاربران مراجعه کننده به سایت صفر، مخاطبان سایت در شبکه های اجتماعی هم صفر است. شما میتوانید به این صورت برای خود برنامه ریزی کنید که هر هفته 20 کاربر جدید و علاقه مند به محصولات این شرکت را به دیدن سایت ترغیب کرده و در شبکه های اجتماعی مشخصی، تعداد 20 مطلب مرتبط را بارگذاری کرده و تعداد 20 کاربر هم برای شبکه های اجتماعی خواهید یافت، برای رتبه الکسا هم میزان کاهش رتبه مشخصی را مثلا رساندن رتبه الکسای سایت به 7 ملیون را در عرض یک هفته هدف قرار دهید.

پس از برنامه ریزی برای سئو سایت آن را به مرحله اجرا در آورده و در پایان هم نتایج را در آخر هفته بررسی کرده و با کمک آمارهای سه سایت گوگل وب مستر، گوگل آنالیتیکس و الکسا مشکلات موجود را یافته و راهکار حل آنها را تهیه کنید و به جلو روید. یادتان باشد که برای موفق شدن باید قدم های خود را استوار بردارید. بنابراین از اینکه نتیجه دلخواه را بدست نیاورده اید دلسرد نشوید. تنها به تحلیل راهکارها پرداخته و آنها را اصلاح کنید.

 

 

اهمیت جایگاه نخست گوگل

 

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای چیست؟ا   یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد